Je papierwinkel de baas


Het programma is niet meer beschikbaar. Klik hier om te zien wat je wel kunt doen


Voor iedereen die eindelijk van de stapels af wil.
 

  • Heb je overal stapels en weet je niet waar je moet beginnen?
  • Spaar je tijdschriften en kranten, omdat er nog iets in kan staan?
  • Slingeren je uitgeknipte artikelen en recepten overal rond?
  • Wil je alles lezen en bijhouden wat er in je handen komt?
  • Neem je overal informatie, folders en krantjes mee?
  • Heb je veel interesses en bewaar je alles wat daar bij hoort?
  • Is je belastingaangifte elk jaar een krachttoer, omdat je niks kunt vinden?
  • Ligt je archief overal om je heen op de grond?




Er is overal papier. Ooit werd gesproken over een papierloze samenleving. Inmiddels lijkt dat verder weg dan ooit. Als het niet via je brievenbus naar binnen komt, dan print je het zelf wel uit, omdat je computerscherm nou eenmaal niet lekker leest.

Begin 2013 had ik mezelf de uitdaging gesteld om 80 voorwerpen los te laten in 80 dagen. Een groot deel daarvan bleek uit papier te bestaan. Niet alleen kranten en tijdschriften deed ik weg, maar ook ansichtkaarten, printjes, boeken, posters, recepten, boekjes met oude aantekeningen, onbeschreven boekjes, brieven, stickervellen en boekenleggers.

Je kunt het zo gek niet bedenken of er was wel een stapeltje van en bijna overal kon iets van weg. En dan heb ik het nog niet eens over administratie. Die is bij mij meestal redelijk bij, maar ik weet zeker dat ook daar wel wat oude spullen in zitten die weg kunnen. Want ik heb alweer zo'n anderhalf jaar geen opschoning gedaan.


Kortom, je papierwinkel heeft onderhoud nodig, zelfs als je geen achterstand hebt. En zo'n achterstand heb je zomaar, alles wat er voor nodig is, is dat je even niet oplet. Dat zie je wel aan de hoeveelheid papier die ik zelf heb weggedaan.

Want het kan dus wel: je papierwinkel de baas zijn. Nadat je je achterstanden hebt weggewerkt vraagt het waakzaamheid en onderhoud. Maar het is echt mogelijk.


Ben je al overtuigd? Schrijf je dan hieronder in voor Je papierwinkel de baas voor maar € 67,- . Het programma start meteen na je betaling, je krijgt wekelijks een e-mail met een opdracht. Dit is je laatste kans om dit programma in deze vorm te volgen, na 15 november 2016 gaat dit programma off line.



Lijkt het je niet heerlijk als je in no time kunt vinden wat je nodig hebt?
Zonder dat daarbij stapels omvallen of stofwolken opdwarrelen.

Lijkt het je niet fijn om veel minder ruimte nodig te hebben voor je papieren en je administratie? Geen stapels administratie meer in je studeerkamer, geen onuitgezochte knipsels, geen vergeelde krantenartikelen of tijdschriften van jaren geleden.

Zou het niet zalig zijn als je een systeem had om dat allemaal bij te houden? Een aantal praktische regels die ervoor zorgen dat er helemaal geen stapels ontstaan?

Het is mogelijk om dat allemaal voor elkaar te krijgen. En iedereen kan het leren. Het vraagt wel aandacht en wat inspanning en een grote bak voor oud papier. Maar dan lukt het jou ook om je papierwinkel de baas te worden.



Dit zijn de ervaringen van een deelnemer:

'Yvonne heeft me met Sloworganizing heel goed geholpen met het opzetten van een goed administratiesysteem. Dat was heel hard nodig.
Ik kon rekeningen niet vinden, had handleidingen nodig, maakte to-do lijstjes enz. Mijn hele bureau lag vol met papieren en nog veel meer
spullen.

Ik was veel tijd kwijt aan het zoeken naar papieren. Ik kon het niet uitstaan, ik wist dat ik het ergens had en wilde het nu hebben. Dat was heel frustrerend.

Door Sloworganizing toe te passen kreeg ik de moed en ook de tools om het nu echt aan te pakken. Na een aantal maanden is het me gelukt om een systeem te maken voor mijn administratie. Nieuwe papieren ruim ik nog steeds meteen op, omdat ik weet dat het nu makkelijk gaat en ik het zeker weer terug kan vinden als ik het nodig heb.

Dat geeft een heel ontspannen gevoel.' (Pieter)




Dit is wat je concreet krijgt als je meedoet:

Thema 1: Grip op je lopende zaken
Om je papierwinkel onder controle te krijgen, kun je het beste beginnen met je lopende zaken. Zo zie je meteen het effect. Ga aan de slag met je stapels kranten, je lopende projecten en alle losse aantekeningen die overal rondzwerven.

Thema 2: Interessante herinneringen op papier
Tijd om te kijken naar wat je allemaal bewaart aan herinneringen: foto's, knipsels, tekeningen en boeken. Hoe kun je je herineringen bewaren en toch al dat papier verminderen?

Thema 3: Je administratie
Veel mensen vinden dit de lastigste categorie, daarom doe je 'm als laatste. Breng overzicht aan in je administratie, krijg zicht op wat je moet bewaren en hoe je het voortaal makkelijk kunt bijhouden.


12 weken krijg je wekelijks een mail over je papierwinkel met informatie en een opdracht.

  • Je focust zo 3 maanden lang op je papieren en je stapels. Je ontdekt welke papieren je net zo goed weg kunt doen en waarom.
  • Je weet na afloop precies wat je wel en niet moet bewaren. Je leert een aantal goede gewoontes die je helpen om je papieren onder controle te houden.
  • Je ruimte elke week wat tijd in om met je papierwinkel bezig te zijn en na 3 maanden zul je merken dat je stapels weg zijn of op z'n minst aanzienlijk zijn geslonken.
  • Papieren organiseren en loslaten wordt een gewoonte voor je en daarom kun je opgeruimd blijven.




Om je nog verder te helpen met goede opruimgewoontes ontvang je volgende bonussen:

Bonus 1: Handige checklists en actieplannen
Om je te ondersteunen, zodat je de wekelijkse opdrachten gemakkelijker uit kunt voeren, ontvang je handige checklists en actieplannen bij elke mail.

Bonus 2: Gratis samenvatting in pdf-formaat
Na afloop van het programma ontvang je een overzicht van alle mails in pdf-formaat. Zo hoef je niet steeds alle mails te bewaren en kun je alle informatie gemakkelijker teruglezen.


Relatie met het jaarprogramma van Sloworganizing
Oh ja, de mails over je papierwinkel komen grotendeels uit het jaarprogramma van Sloworganizing. Als je daar al aan meedoet, hoef je je dus niet nog een keer in te schrijven. Het programma dat op 1 september 2015 start heeft dezelfde elementen als de mails uit het jaarprogramma, maar het is wel een  herziene versie van het eerdere 3-maandsprogramma. Dat wil zeggen dat sommige onderwerpen nieuw zijn en dat andere wat uitgebreider worden behandeld.




Zeg nou zelf, alleen al de zoektijd die je hiermee kunt besparen is dat bedrag waard. En als je volgend jaar je belastingen supersnel kunt invullen of je belastingadviseur minder hoeft te betalen, dan heb je het zo terugverdiend. Klik hier om je in te schrijven voor het programma

PS Ben je al opgeruimd, maar toe aan wat onderhoud, net zoals ik dat was? Ook dan is Je papierwinkel de baas prima geschikt, lekker compact en overzichtelijk.



De kleine lettertjes - garantie
Op je aankoop is de garantieregeling voor internetaankopen van toepassing. Dat betekent dat je 14 dagen bedenktijd hebt na je aankoop. In die periode kun je je aankoop terugdraaien, zonder vragen en zonder kosten.



 


Scheurkalender 2019
 


 

Ontvang gratis Organizingtips:

Je ontvangt 2 x per maand de gratis Organizingtips van Sloworganizing. Zo nu en dan stuur ik mails met extra aanbiedingen. Om je welkom te heten krijg je het e-book Het verhaal van je spullen gratis bij je aanmelding.

dit veld niet invullen s.v.p.