Organizingstarttip: wat heb je al gedaan?

start hierHet is menselijk om te focussen op wat nog niet goed is, wat je nog te doen hebt. Dat is ook goed, want het helpt je vooruit. Vaak vergeet je daarmee ook wat je allemaal wel hebt gedaan.

Soms houdt het je tegen om die lange to-do lijst te zien, dan raak je erdoor ontmoedigd.

Daarom is het fijn om een ‘things done’ lijst bij te houden, met daarop de acties die je al hebt gedaan. Als je het even niet ziet zitten, kun je daar naar kijken en dan zie je dat je wel dingen voor elkaar krijgt en dat je echt niet zit te niksen. Je boekt wel degelijk vooruitgang.

Als je je daarvan bewust bent, kun je ook weer verder met je eerstvolgende actie.

Meer tips van Sloworganizing? Schrijf je hier in voor de gratis Organizingtips

Op dinsdag vind je hier de organizingstarttip. Een tip om in actie te komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code